LPNM Political Affairs Meeting Charts Decisive Course of Action

English Translation
Jamahiriya News Agency

The Political Affairs Division of the Libyan People’s National Movement held its regular meeting on the 17th of December at the movement the headquarters in Cairo.

The panel focused on analyzing the current situation from a local, regional and international perspective,  in light of recent developments, praising the victories of the armed forces in its war on terrorism in Benghazi and the Oil Crescent.

Recent events in Egypt were also discussed in the context of finding solutions to the crisis.

The panel also emphasized the need to accelerate in response to calls by a number of African leaders who have shown their eagerness and readiness to receive a delegation of the national movement, opening new channels of communication with leaders and heads of State with a special focus on the African Union and its institutions.

The panel also set in motion a definitive plan of practical action.

Original

عقد فريق شعبة الشؤون السياسية بالحركة الوطنية الشعبية الليبية اجتماعه الدوري ظهر الامس السبت 17/12/2016 بمقر الحركة .

ركز الفريق على تحليل الوضع الراهن محليا واقليميا ودوليا على ضوء المستجدات الاخيرة مثمنا انتصارات القوات المسلحة في حربها على الإهاب الداعشي في بنغازي والهلال النفطي .

وعلى الصعيد الإقليمي ثمن الموقف المصري الحريص على إيجاد حل للازمة .

كما أكد الفريق على ضرورة الإسراع في الاستجابة لدعوات عددا من القادة الافارقة الذين أبدوا حرصهم واستعدادهم لاستقبال وفد من الحركة الوطنية ، وفتح قنوات جديدة مع قادة ورؤساء اخرين مع التركيز على الاتحاد الأفريقي ومؤسساته .

كما اتخذ الفريق عددا من الإجراءات لتطوير اليات العمل الخارجي .

تابعت الحركة الوطنية الشعبية الليبية تصريحات المجلس الرئاسي المرشح، وبعثة الامم المتحدة للدعم في ليبيا بخصوص الحوار الوطني وضرورة مشاركة انصار النظام الجماهيري فيه، وذلك بعد أن فشلت كل المحاولات السابقة لترميم نتائج فبراير الكارثية على الشعب الليبي.

Advertisements